Skip links

Gemeente Vlaardingen

Gemeente Vlaardingen

Realiseer je eigen straat: een unieke en persoonlijke employer brand campagne.


datum:
22 July 2024
Klant :
Gemeente Vlaardingen
Onderdeel :
Campagnes
Doelgroep :
Finance, bouwkunde, civiele techniek en juridisch

Gemeente Vlaardingen stond aan de vooravond een grote slag te maken in de ontwikkeling van de stad. Voor deze herontwikkeling was Gemeente Vlaardingen op zoek naar professionals op het gebied van finance, bouwkunde, civiele techniek en het juridische vak. Om deze professionals aan te trekken ontwikkelen wij een korte employer brand campagne.

Jouw eigen straat!

Voor deze campagne met een brede doelgroep gingen wij eerst op zoek naar de gezamenlijke USP’s van werken bij Gemeente Vlaardingen. Deze input is de basis voor het creatieve concept. Vanuit iedere expertise wordt er gebouwd aan de herontwikkeling en daarmee realiseerden zij hun eigen straat! Dit werd het uitgangspunt voor de video’s waarbij we verschillende collega’s uit verschillende expertises belichten.

Social media campagne op verschillende kanalen

De creatieve video’s en foto’s werden doelgroepgericht getarged op LinkedIn, Instagram en Facebook. Dit in twee weken tijd geleid tot 523.889 weergaven, 185. 631 bereikte unieke personen en 6.681 klikken naar de landingspagina. Het doorklikpercentage op Meta scoorden de campagne met 6% zo hoog dan het landelijk gemiddelde!

Creatief vervolg

Een sterk creatief concept gaat verder dan een creatieve video. Daarom werd het concept natuurlijk volledig doorgetrokken o.a. op de landingspagina en de vacaturetekst. Ook de sollicitatieprocedure werd geoptimaliseerd. Zo ontvangen nieuwe medewerkers op hun eerste werkdag symbolisch een straatnaam bord met hun eigen naam. Zo was het concept helemaal rond, werd hun persoonlijke bijdrage en de directe impact die zij kunnen maken binnen de gemeente benadrukt!

Bekijk alle services